Otomatik Vites Sistemi Nasıl Çalışır ? | Otomatik Şanzıman Çalışma Prensibi

Otomatik vites sisteminin en önemli bölümü gezegensel dişli sistemidir. Gezegensel dişli sisteminde iki giriş ve bir çıkış vardır. Otomatik vites sisteminde çıkış taşıyıcı tarafından sağlanır. Güneş dişlisi 1. giriş Halka dişlisi ise 2. giriştir. Motordan gelen güç bu girişlere etki eder daha sonra dişliler sayesinde dönüşümler gerçekleşir ve çıkış olan taşıyıcıdan gerekli hız elde edilir. Otomatik vitesin çalışması halka dişlisinin ve güneş dişlisinin farklı hızlarda dönmesiyle ilgilidir. Güç aktarımı için bir çok diskten oluşan kavrama takımları kullanılır. Bu ilginç ve büyüleyici makine sayesinde uygun dişli oranlarıyla gerekli dönüşümler sağlanıyor. Tüm bu kavrama paketlerinin kontrolü otomatik olarak yapılır. Şanzıman kontrol ünitesi hangi kavramanın etkinleşeceğine karar verir. Manuel şanzımanlarda iletimi kesmek için debriyaj kullanılır. Otomatik şanzımanlarda tork dönüştürücü kullanılır. Hidrolik kavrama yardımıyla bu kesinti veya iletim gerçekleşir. Bu sistemin çalışması retarder sistemine benzerdir. Ayrıca bu şanzımanın çıkış kısmına retarder eklenebilir.

 

Bu yazıyı beğendin mi?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid
Ziyaettin Gürel
Hayat, bisiklete binmek gibidir. Dengede kalmak için hareket etmek zorundasınız.
Yazı oluşturuldu 63

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön