Motorda tork

Günlük hayatta karşımıza çıkan ve çoğu kez fizikteki halini anladığımız tork aslında motorun gücü anlamına gelir. Tork aslında bi bakıma beygir gücü demek oluyor. Şöyleki herhangi bir spor arabanın gücünden bahsederken beygir gücü denilir;kamyon, otobüs, tır, tren vs den bahsederken de tork denilir. Burdan yola çıkılarak beygir gücünden hız gerektiren alanlarda bahsedilirken torktan ise güç veya çekiş gücü gerektiren durumlarda bahsedildiği anlaşılır. Teknik yapısına gelecek olursak;arabalarda motor gücünü tekerleklere aktaran diferansiyel sistemi (dişli sistemi) vardır. Bu sistem motor gücünü olduğu gibi aktarır. Bu dişli sistemine gücü arttıracak şekilde bir dişli sistemi daha (bu dişlilerden daha büyük bir dişli) monte edersek motorun gücünü çok fazla arttırabiliriz. Ama hızında azalma olacaktır. Bu sistem daha fazla yük taşımamıza yardımcı olacaktır ama hızımızda azalma olacaktır

İşte tork ile beygir gücü burda ayrılıyor. Mesela bir spor araba düşünelim,bu arabanın beygir gücünden bahsedebiliyorken yani hızı yüksek, gücü düşük iken, dişliler yardımıyla gücü tekerleklere aktarırsak bu arabanın hızında azalma olacaktır ama gücü artacaktır. Kısaca hız gerektiren yerlerde(yarış pisti,spor arabaları vs) beygir gücünden, güç gerektiren yerlerde(kamyonet, tır,tren, otobüs vs)torktan bahsedebiliriz.

Bu yazıyı beğendin mi?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid
Nazım Akyüz
Her zaman farklı birisi olmuşumdur.
Yazı oluşturuldu 4

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön