Marş Motoru Nasıl Çalışır? Marş Motoru Çalışma Prensibi

Arabalarda motorun ilk hareketini sağlamak için marş motorları kullanılır. Marş motorlarının temel yapısında bir dc motor ve bir selenoid bulunur. Marş motoru volanın dönmesini sağlar. Volan krank miline bağlıdır. Pistonlar krank miline bağlıdır. Marş motorunun pinyon dişlisi marş motoru çalıştığında volan üzerindeki dişlilere temas etmelidir ve volanı döndürmelidir. Her şey bir anahtarı çevirmekle başlar. İlk olarak aküden çıkan elektrik solenoidin batarya ucunda bekler. Aküden çıkan elektrik aynı zamanda temas anahtarına da gider. Aracı çalıştırmak için anahtar döndürüldüğünde solenoide elektrik akımı gider ve solenoid devresini tamamlar. Bunun sonucunda temas parçaları yada başka bir deyişle kontak aktifleştirilmiş olur. Solenoide giden elektrik akımı bakır tellerin üzerinden geçer ve elektromanyetik alan oluşturup iç kısımdaki parçayı hareket ettirir. İç kısımdaki bu parçanın bir ucu kancalı yapıdadır. Kancalı yapı basit bir kaldıraç koluna bağlıdır. Selenoid aktifleşince iç parça kaldıraç kolunu harekete geçirecektir. Bunun sonucunda pinyon dişli tek yönlü kavrama sistemi ile birlikte harekete geçer. İleriye doğru hareket sağlanır. Pinyon dişli ve kavrama tertibatı bir şaft üzerinde bulunan oluklu helisel bir yol üzerinde hareket eder. Helisel yapı ileriye hareket sırasında yeterli bir döndürme gerçekleştirir ve volan ile pinyon dişlinin kolay kavraşmasını sağlar. Aynı şekilde yay da dişlilerin rahat kavraşması için yardımcı olur.

Detaylı bi şekilde anlatım için video sizin aklınızda daha iyi oturmasını sağlıycaktır.

 

Bu yazıyı beğendin mi?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid
Ziyaettin Gürel
Hayat, bisiklete binmek gibidir. Dengede kalmak için hareket etmek zorundasınız.
Yazı oluşturuldu 63

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Aramak istediğinizi üstte yazmaya başlayın ve aramak için enter tuşuna basın. İptal için ESC tuşuna basın.

Üste dön